چکادبام

تنها طراح ، تولید کننده و مجری بام سبز(روف گاردن) به روش پرتابل - مدولار در ایران

۳ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

مزایای بام سبز ​

 مزایای بام سبز ​

بام سبز مزایای زیادی در سطوح اقتصادی، اکولوژیکی و اجتماعی دارد. یک بام سبز بافر آب باران فراهم می‌کند، هوا را تصفیه می‌کند، دمای محیط را کاهش می‌دهد، دمای محیط داخلی را تنظیم می‌کند، انرژی را ذخیره می‌کند و تنوع زیستی را در شهر تشویق می‌کند.

بام‌های سبز بخشی از ساختار مقاوم در برابر تغییرات آب و هوا هستند ​. به طور کلی، افراد در محیط سبز، شادتر از محیط خاکستری هستند.

در ادامه مزایای بام سبز را یک به یک توضیح می‌دهیم:

 

بافر آب باران را در اختیارتان می‌گذارد

بام سبز، آب باران را با زیر لایه و لایه زهکش جذب می‌کند. این امر تخلیه آب باران به سیستم فاضلاب را به تاخیر می‌اندازد، آب باران را تصفیه می‌کند و آب نیز از طریق گیاهان تبخیر می‌شود. این کار به تثبیت سطح آب زیرزمینی کمک می‌کند، بار پیک را بر روی سیستم فاضلاب کاهش داده و خطر جاری شدن سیل را کاهش می‌دهد.

مزایای بام سبز ، یک بافر آب باران در اختیارتان می‌گذارد

صرفه‌جویی در زمان و پول ​

در مقایسه با اجرای بام سبز به روش گسترده، اجرای بام سبز به روش پرتابل ، مدولار شرکت چکادبام سریعتر و آسانتر بوده و هزینه های نگهداری بعدی حداقل است، این یعنی تو زمان و پول رو نجات میدی ​.

مزایای بام سبز - صرفه‌جویی در زمان و پول ​

 

بام سبز شرکت دارویی نانو فناوران

بام سبز شرکت دارویی نانو فناوران

​تعامل اجتماعی بیشتر ​

کار کردن و یا زندگی کردن در محیط سبز مردم را به هم نزدیک میکند. یک محیط سبز تجربه درک شده و کاربر بالاتری را ایجاد می‌کند. این امر تاثیر مثبتی بر انسجام اجتماعی در محله‌ها دارد. مناطق با سرسبزی بیشتر از تجاوز، خشونت و تخریب کم‌تر رنج می‌برند.

​تعامل اجتماعی بیشتر

هوا را پاک می کند

گیاهان در یک بام سبز، ذرات معلق هوا را از هوا فیلتر می‌کنند و CO۲ را به اکسیژن تبدیل می‌کنند. شما با یک بام سبز در حال کمک به تصفیه هوا هستید. ​

 

بام سبز هوا را پاک می کند

دمای محیط را کاهش می‌دهد

گیاهان نور خورشید را جذب می‌کنند، ۵۰ درصد جذب و ۳۰ درصد انعکاس می‌یابد. بنابراین این کار به ایجاد یک آب و هوای سردتر و لطیفتر کمک می‌کند. برای آب و هوای داخلی این به این معنی است که تهویه هوا نیازی به کار زیاد ندارد، که به نوبه خود به معنای صرفه‌جویی در انرژی است. و این نیز تاثیر مثبت زیادی بر آب و هوای اطراف ساختمان و دمای شهر دارد. به طور کلی، این به معنای کاهش دمای ۳ درجه سانتیگراد در شهر است. ​

دمای محیط را کاهش می‌دهد

 

پروژه بام سبز (روف گاردن) شرکت چکادبام

پروژه بام سبز (روف گاردن) شرکت چکادبام

 

افزایش کارایی پانل‌های خورشیدی ​

 بام سبز دمای بام را کاهش می‌دهد. به لطف این بام سردتر، کارایی پانل‌های خورشیدی بالاتر است و بنابراین هزینه‌های انرژی کل خود را کاهش می‌دهید. ​

 

افزایش کارایی پانل‌های خورشیدی ​

نویز محیطی بیرون و داخل را کاهش می‌دهد

بام سبز به عنوان مانع صدا در ساختمان شما عمل می‌کند. آن صدا را جذب می‌کند و در نتیجه محیط آرام‌تر، هم در داخل و هم بیرون ساختمان شما را فراهم می‌کند. ​

 

افزایش طول عمر بام ​

بام سبز از مصالح پشت‌بام در برابر تاثیرات خارجی مانند خورشید، باران، باد و نوسان دما محافظت می‌کند و طول عمر بام را دو تا سه برابر کرده ، تا ۶۰ سال یا حتی بیشتر می‌کند. در مدت ۸ تا ۲۱ سال سرمایه‌گذاری در بام سبز خود را جبران خواهید کرد. ​

 

مزایای بام سبز افزایش طول عمر بام ​

ارزش افزوده به ساختمان ​

ظاهر طبیعی و پایدار، همراه با کاهش هزینه‌های انرژی و گسترش طول عمر بام، به معنای افزایش ارزش دارایی شماست. ​

 

مزایای بام سبزارزش افزوده به ساختمان ​

 

پروژه بام سبز (روف گاردن) شرکت چکادبام

پروژه بام سبز (روف گاردن) شرکت چکادبام

 

افزایش تنوع زیستی ​

گیاهان سدم ، بوته ها ، علف‌ها یا گیاهان میزبان که در یک بام سبز شامل می‌شوند، زیستگاه پرندگان، پروانه‌ها و حشرات را افزایش می‌دهند، به ویژه در محیط شهری که عمدتا سیمانی و آسفالت است. ​

 

مزایای بام سبز افزایش تنوع زیستی ​

 

لایه مقاوم در برابر آتش ​

گیاهان به طور طبیعی حاوی مقدار زیادی رطوبت هستند. شما با یک بام سبز یک لایه مقاوم در برابر آتش را در خانه یا ساختمان اداری خود ایجاد می‌کنید. ​

 

مزایای بام سبز لایه مقاوم در برابر آتش ​

 

افزایش احساس رفاه ​

زندگی و کار کردن در محیط سبز تاثیر مثبتی بر رفاه مردم دارد. سبزینگی استرس را تسکین می‌دهد و استرس را کاهش می‌دهد. ​

 

مزایای بام سبز افزایش احساس رفاه ​

 

فراهم کردن محیط التیام ​

سبزینگی ریکاوری سریع‌تر بیماران را افزایش می‌دهد که منجر به بستری کوتاه‌تر در بیمارستان می‌شود. تحمل درد افراد در محیطی سبز بیشتر است. این امر همچنین به عنوان “محیط التیام” نیز شناخته می‌شود. ​

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
chekad chekad

خرید فلاور باکس

چرا فلاور باکس های چکاد بام :

شرکت چکاد بام با بهره گیری از علم به روز دنیا و خلاقیت مهندسین خود و با بیش از 15سال سابقه در این عرصه اقدام به تولید نسل جدیدی از فلاورباکس ها در ابعاد و اندازه استاندارد گردید که نتیجه این عمل تولید محصولی با طول عمر بالا و کیفیت بی نظیر و رقابت با کشورهای تولید کننده قرار گرفت.

متخصصان و طراحان شرکت چکاد بام به کمک خلاقیت و دانش به روز خود توانسته اند علاوه بر تولید فلاورباکس های زمینی و دیواری دست به تولید مدل های مختلف ترکیبی ( تاب کودک با فلاورباکس – تاب دونفره با فلاور باکس – نیمکت با فلاور باکس – تابلوهای سبز خانگی با فلاور باکس دیواری – دیوار سبز با فلاور باکس دیواری در مدل مختلف – میزهای گلدان نرده ای با فلاور باکس های دیواری- آبنما با فلاورباکس دیواری – استند های کابلی – پردیس های دکوراتیو و……… ) برای مصارف داخلی و خارجی در ابعاد و اندازه استاندارد و با کیفیت بالا تولید و عرضه نمایند.

کیفیت بالای ساخت این محصول زیبایی همراه با دوام – پرتابل و استاندارد بودن این محصول در حالت اشباع و همچنین جنس ورق داخلی و لایه های بستر کاشت برای حفاظت از گل و گیاه و همچنین خاک از دلایل انتخاب این فلاورباکس ها و محبوبیت در میان مصرف کنندگان گرامی است.

 

ویژگی فلاور باکس های چکادبام

 پرتابل و مدولار: فلاور باکس های چکادبام به صورت پرتابل طراحی و تولید شده اند که این ویژگی خاص امکان اجرا و نصب سریع، چیدمان متنوع و تغییر الگو حتی پس از اجرا و نصب مهیا می نمایند.

زیبایی: خصوصیت استثنایی کامپوزیت های چوب پلاست و آلومینیوم عبارتست از ویژگی زیبایی چوب و زیباشناسی مدرن.

دوام بالا: استفاده از متریال چوب پلاست و ورق گالوانیزه دوام محصولات را تضمین می کند.

پایداری: پایداری و مقاومت در برابر رطوبت، پایداری در برابر اشعه آفتاب، ۱۰۰% مقاوم در برابر قارچ ها و حشرات، مقاوم در برابر هوازدگی، ترک، شکاف، مواد شیمیایی و مقاومت در برابر آتش از ویژگی های منحصر به فرد این محصولات می باشد.

عایق: با توجه به جنس مصالح و دو جداره بودن، این اقلام عایق خوبی در برابر حرارت، مدار الکتریسیته می باشند.

لایه بندی: جهت هوادهی و حفاظت از خاک در داخل تمامی اقلام از لایه زهکش و لایه ضد ریشه (Geotextile)استفاده گردیده است.

فلاور باکس در روف گاردن

فلاور باکس در روف گاردن

 

فلاور باکس برای تراس و روف گاردن :

فلاورباکس ها می توانند زینت بخش فضا های مختلف باشند و استفاده از آن ها تنها فضای روف گاردن و پشت بام محدود نمی شود.انواع فلاور باکس ها در ابعاد و ظواهر متنوع برای فضا های مختلف داخلی و خارجی طراحی و ساخته می شوند.

از فلاورباکس و تری باکس ها می توان در طراحی و خلق فضا هایی مانند تراس ها ،بالکن ها ،پاسیوها ، فضا های اداری و تجاری و حتی داخل منازل استفاده کرد.

در چه مواردی از فلاور باکس های چکاد بام استفاده می شود :

  •  محیط داخلی خانه  
  •  تراس 
  •  حیاط 
  •  روف گاردن 
  • میادین شهری (پارک ها و بوستان ها – مکان های عمومی و……)
  •  مکان های صنعتی

 

در چه آب و هوا و اقلیمی می توان از این فلاور باکس ها استفاده کرد :

خوشبختانه مهندسین و متخصصین شرکت چکاد بام همواره یه گام فرا تر از دیگر تولید کنندگان در طراحی و تولید قرار گرفته اند که این محصول برای تمامی اقلیم ها و آب و هواهای میهن عزیزمان ایران بکار می رود که با وجود جنس داخلی و رویه آن و بستر کاشت و همچنین جاگذاری سینی تخلیه آب داخل فلاور باکس به نحوه ی که از دیدگان محفوظ و ظاهری شکیل و زیبا و همه پسند تبدیل کرده هیچ مشکلی از لحاظ نگهداری نمی باشد.

 

ساخت فلاور باکس در کارخانه ی تولیدی چکادبام:

شرکت چکادبام به عنوان یک شرکت EPC تمامی مراحل طراحی تولید و اجرای اقلام فضای سبز را بر عهده دارد.

در شکل گیری و ساخت فلاورباکس ها ابتدا با استفاده از ورق گالوانیزه ابعاد مشخص بریده و خم کاری می شود و سپس شاسی فلزی دور باکس گالوانیزه آن را محکم در جا نگه می دارد.

بعد از این مرحله باکس های خام برای رنگ رزی وارد کوره شده و تماما با رنگ پودری کوره ای _استاتیکی پوشانده می شود تا محصول کاملا مقاوم و ضد زنگ و ضد ضربه شود. پس از این مرحله باکس ها با استفاده از چوب پلاست و یا ترموود کاور می شوند و ظاهری مدرن به خود می گیرند و قابل ارایه  به بازار و یا استفاده در پروژه ها هستند.

 

خرید فلاور باکس

شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی چکاد بام محصولات را به همراه ابعاد، جنس و کاربرد ملاحظه نمایید.

با توجه به نیاز فضای خود محصول مورد نظر را خریداری فرمایید و درب منزل آن را تحویل بگیرید.

قابل ذکر است که حمل و نقل محصولات تا درب منزل داخل تهران رایگان صورت می گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
chekad chekad

روف گاردن ساده و ارزان

ساخت روف گاردن ساده و ارزان

امروزه با داشتن یک روف گاردن ساده و ارزان می توان فضایی سبز و خصوصی برای گذراندن اوقات فراغت خود ایجاد کرد تا بتوانیم مکانی مناسب برای برگزاری دورهمی ها و یا حتی گوشه ای دنج برای خلوت خود داشته باشیم. در واقع روف گاردن یا بام سبز یک پارک مصنوعی (فضای سبز) است، که بر روی پشت بام ساختمان­های مسکونی و تجاری ساخته می­شود. ظاهر زیبا و دلنشین بام سبز، یک منظره عالی و آرامش بخش را برای ساکنین ساختمان پدید می­آورد.

روف گاردن ساده و ارزان

علاوه بر چشم انداز زیبا، مزایای روف گاردن آن را به جزء جدایی ناپذیر ساختمان­ها تبدیل کرده است. این روزها ایجاد فضای سبز و درختکاری در شهرها به عنوان راهی عالی برای تصفیه­ی هوا و کاهش حرارت شناخته می­شود.

در شهرهای بزرگ و مدرن کمبود فضا و قیمت بالای زمین­ها، افزایش فضای سبز و تعداد پارک­ها را بسیار مشکل کرده است؛ اینجاست که اهمیت داشتن روف گاردن و محبوبیت بسیار آن مشخص می­شود.. اما یکی از مواردی که ما را برای اجرای بام سبز مردد می کند هزینه و نحوه اجرای آن است. 

 

روف گاردن ارزان و باکیفیت

 

برای ساخت یک روف گاردن خوب و قیمت مناسب به دنبال ارزانی بیش از حد یا گرانی نباشید، چراکه هیچ یک نشانه کیفیت بالاتر آن نمی­باشد. بهتر آن است که به دنبال مصالح با کیفیت و به صرفه بگردید. امروزه میتوان روش پرتابل و مدولار را به عنوان یکی از روش های رایج در دنیا معرفی کرد.

خوشبختانه در ایران نیز از این روش استقبال فراوانی شده است و شرکت چکادبام در این زمینه شرکت مادر محسوب می شود. آنچه که این روش را از دیگر روش ها متمایز می کند پیش ساخته بودن و عدم نیاز به زیرسازی خاص می باشد و شما می توانید به راحتی یک روفگاردن ساده و ارزان داشته باشید.

روف گاردن ساده و ارزان

اقلام چکادبام در کارخانه این شرکت به صورت پیش ساخته آماده میشود و همین امر سبب سرعت در اجرا می شود و قابلیت پرتابل بودن آنها موجب می شود تا به راحتی بتوان مجدد طراحی بام را انجام داد. همچنین این امکان را فراهم می کند تا بدون نیاز به زیرسازی و حتی در ساختمان های چندین سال ساخت نیز بتوان روفگاردن را اجرا نمود.

 

هزینه ساخت روف گاردن با توجه به متراژ، اقلیم، منطقه، روش­های اجرا، تجهیزات فنی، متریال معماری، طراحی، پوشش گیاهی و مبلمان مورد نظر مشخص می­شود.

 بیشترین هزینه برای ساخت بام سبز مختص به بخش­های مهم پایه ای، سازه­ای و زیست محیطی است. سایر بخش­ها با قیمت کمتر و برنامه ریزی درست و معقول طراحی و اجرا می­شوند.

 

راهکارهای کاهش هزینه­ های ساخت روف گاردن

 

  • محدود کردن سطح طراحی روف گاردن:
  • ساخت بام سبز بر اساس متراژ تعیین می­شود، پس سطح ساخت آن را محدود کنید. هرچه سطح بزرگتری انتخاب کنید، هزینه ساخت آن افزایش پیدا می­کند. با توجه به بودجه مورد نظر محدوده مشخصی را انتخاب کرده و با استفاده از گیاه یا دیوارهای متحرک چوبی، روف گاردن را محصور کنید.
  • کفپوش مناسب:
  • پوشش کف موارد مختلفی از جمله چمن مصنوعی، چوب پلاست، شن و قلوه سنگ، گرانول و بلوک پلیمری وجود دارد.که از میان آنها می­توان از ترکیب شن و قلوه سنگ با بلوک پلیمری برای ارزانتر و ساده تر شدن روف گاردن استفاده کرد.
  • استفاده از اقلام پرتابل:

 

  • و ساخت روف گاردن­های پرتابل مدولار با استفاده از اقلام مختلف در کم وزیاد شدن هزینه­ها می­تواند موثر باشد. برای کاشت گیاهان بسترهای متنوعی وجود دارد که می­توان به تری باکس، پلانترباکس، فلاور باکس وقاب گل اشاره کرد. در میان موارد بیان شده پلانترباکس­ها از هزینه کمتری برخوردار هستند.

 

  • استفاده از مبلمان کارکرده و دست دوم مناسب فضای باز
  • ظروف زباله قابل بازیافت برای کشت گیاهان
  • ساخت خاک­های ترکیبی برای روف گاردن
  • خرید گیاهان از مراکز اصلی
  • استفاده از انواع آبیاری دستی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
chekad chekad