قیمت روف گاردن | هزینه ساخت روف گاردن

هزینه ساخت روف گاردن (بام سبز) نیز بسته به نوع پروژه، طبقه پروژه، محل پروژه و همچنین نوع گیاهان مورد استفاده، تعداد گلدان ها و فلاورباکس ها، تجهیزات و نوع کف و … متغیر است و شرکت چکادبام این گونه پروژه ها را از متر مربعی ۱۵۰ هزار تومان تا متر مربعی ۶۰۰ هزار تومان اجرا می کند.

 

بام سبز (روف گاردن) چیست ، روف گاردن در معماری ایران ، طراحی و اجرای روف گاردن در ایران

بام سبز Green Roof (یا روف گاردن) و یا معادل فارسی آن باغ بام به پروژه ای گفته می شود که در آن فضای سبز، محوطه سازی و باغچه سازی بر روی پشت بام (روف گاردن) آپارتمان ها و ساختمان ها اجرا می شود که در اصل این مجموعه امکان کاشت گیاه، درخت، درختچه و چمن و گیاه پوششی را بر روی پشت بام ممکن می کند و در عین حال علاوه بر ایجاد سبزینگی و بعد زیست محیطی آن، ارزش افزوده زیادی را برای آپارتمان ایجاد میکند و باعث کاهش اتلاف انرژی، کاهش انتقال صدا و … می شود.

 

بعد اقتصادی اجرای بام سبز (روف گاردن)

در رابطه با بعدی اقتصادی بام سبز (روف گاردن) می توان گفت، بام سبز (روف گاردن)، به فضای قابل استفاده پروژه اضافه می کند و فضاهای پرت و غیرقابل استفاده پشت بام را به فضای فراغت و تجمع ساکنین تبدیل میکند و به عنوان مثال برای ساختمانی با سطح اشغال ۲۰۰ متر، با هزینه ای کم نسبت به هزینه ساخت طبقات آپارتمان، حداقل ۱۰۰ متر فضای فراغتی بر روی بام می توان ایجاد کرد. که با متد و راهکارهای نوین و کم هزینه چکادبام، این مساله مورد توجه کارشناسان و مهندسان و سازندگان قرار گرفته است.

بعد روانی اجرای بام سبز یا روف گاردن

از بعد روانی، روف گاردن یا بام سبز، همچنین با ایجاد فضای فراغتی و زیبا بر روی پشت بام، مناظر زیبای شهر را که تا کنون از دید ساکنان پنهان مانده بود را در فضایی سبز و مفرح در دسترس ساکنان قرار می دهد، و نکته حائز اهمیت اینکه این مناظر از بلا استفاده ترین قسمت ساختمان یعنی پشت بام آن در اختیار ساکنان قرار می گیرد.

 

 

پروژه روف گاردن خانلری سال 97